A szövetség

Alig telt el pár nap a Hódmezővásárhelyi Márki Zay Péter időközi választási győzelme után máris szövetséget kötött a kerítést lebontani szándékozó Botka Lászlóval.

A győzelméhez vezető utat a Jobbik a DK az MSZP, a Momentum és az Együtt kövezte ki számára. Több facebook oldalon lehetett és lehet olvasni, ahogyan ezek a kommunista pártok szinte saját győzelmüknek könyvelik el a vasárnapi választást.

Jó kérdés viszont az, hogy ki az igazi vesztes. A korrupt Fidesz, vagy a Hódmezővásárhelyiek?

Azért nem kell elfelejtkezni, hogy 2019.októberben ismét szavazás lesz, és ez a mostani nem biztos, hogy végleges is marad.

Talán a sors fintora, hogy a Kommunizmus áldozatainak emléknapján született ez a választási végeredmény, ahol  a kommunisták összefogása révén lett győztes egy "függetlennek" mondott jelölt.

17 időközi választásból 14-et a Fidesz nyert meg.

Térjünk vissza a Botka-Márki Zay szövetségre.

Botka Lászlóhoz utazott  Márki-Zay Péter , aki egy EU-s zászlót, valamint egy Bibó kötetet adott ajándékba az újdonsült polgármesternek. Nem is jelképezhette volna jobban hovatartozását  Botka László, Szeged szocialista polgármestere

Napi szintű kapcsolattartásról is megállapodtak, amit úgy szándékoznak megoldani, hogy  erre  referenst neveznek ki. A referensek személye fog még meglepetéseket okozni minden bizonnyal.

 A tram train beruházás:

A Szeged-Hódmezővásárhely tram-train egy tervezett tram-train rendszer Szeged és Hódmezővásárhely között. A beruházás tervezése 2011-ben kezdődött.

  • 2007 - Előzetes megvalósíthatósági tanulmány készül a Szegedi Közlekedési Társaság megrendelésére
  • 2012 - Részletes megvalósíthatósági tanulmány készül Hódmezővásárhely önkormányzata megrendelésére
  • 2015 - Engedélyezési terv készül Hódmezővásárhely önkormányzata megrendelésére
  • 2016 - Építési engedélyek megszerzése
  • 2016 - Kiegészítő engedélyezési tervek és tendertervek készítése
  • 2016 - Elkészül az előzetes járműspecifikáció, elindul a járműbeszerzési tender
  • 2017 - Meghirdetésre és lebonyolításra kerülnek az építési tenderek (külön villamospálya és nagyvasúti tender)
  • 2017 - Megkezdődnek az előzetes közműkiváltások
  • 2018 - Meghirdetésre kerül a járműtelep építési tender
  • 2018 - megkezdődnek a kivitelezési munkák, vágányzár Szeged-Hódmezővásárhely között
  • 2019 - tesztüzem várható kezdete
  • 2020 - tervezett átadás

Ezen a projekten már közösen fognak dolgozni.

 Milliárdok mentek el a tram-train megvalósítására. A Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train (villamos és vonat) rendszerhez szükséges járműtelep építésére 2 milliárd 750 millió, míg az előkészítés tervezésére 1 milliárd 250 millió forintot hagyott jóvá a kormány. 

A tervezett 23 milliárddal szemben 72 milliárd forintot különített el a kormány a Szeged-Hódmezővásárhely vasút építésére.

Tehát ha összegezzük a választási eredményt és a valósnak mondott drágulást a hálózat kiépítésére elkülönített összeg arányát rekintve szinte biztos vagyok abban, hogy 2019 őszén újra Fideszes polgármestere lesz Hódmezővásárhelynek. Az időközben eltűnő vagy már esetleg hiányzó pénz miatt pedig lehet, majd egymásra mutogatni. Lehet, hogy nem is volt véletlen az a bravúros győzelem vasárnap?

Márki- Zay Péter azt nyilatkozta, hogy Botka elsősorban erkölcsi jellegű tanácsaival segítette őt a kampánysorán. Azon gondolkozom, hogy milyen erkölcsi támogatást tud nyújtani egy kerítést lebontani szándékozó szocialista, aki számos korrupciós ügyben érdekelt.